Sjaal breien in ‘slipped garter stitch’

Gratis breipatroon van een eenvoudige sjaal

sjaal breien 3

Deze sjaal is heel eenvoudig te breien. Hij wordt voor het grootste deel gebreid in de ribbelsteek (in het Engels ‘garter stitch’). Ook beginners kunnen deze sjaal breien.

Materiaal
2 bollen Royal van Zeeman
Breinaalden nr 5

Omschrijving

Zet afhankelijk van de gewenste breedte van de sjaal een aantal steken op. Dit aantal steken moet een meervoud zijn van 5 + 4 extra. De sjaal in het voorbeeld is 49 steken breed.

Toer 1: Brei de eerste toer alle steken recht. Dit is de goede kant.

Toer 2: Brei 4 steken recht, haal 1 steek af met de draad aan de voorkant van het breiwerk. Herhaal dit tot het eind van de toer. De toer eindigt met 4 steken recht

Toer 3: Brei 4 steken recht, haal 1 steek af met de draad aan de achterkant van het breiwerk. Herhaal dit tot het eind van de toer. De toer eindigt met 4 steken recht.

Toer 4: Herhaal toer 2.

Toer 5: Brei alle steken recht.

Herhaal toer 2 t/m 5 tot de gewenste lengte bereikt is. Kant daarna alle steken af.

slipped garter stitch

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>