Warme truiendagtrui

Lekker voor de warme truiendag

warme truiendagtrui vrouw

De warme jaarlijkse warme truiendag is inmiddels een redelijk bekend fenomeen. Er wordt opgeroepen om de verwarming een graadje lager te zetten en daarmee energie te besparen. In 2015 is de warme truiendag op 6 februari. Er is ook een leuk initiatief om zelf een warme trui te breien: de warme truiendagtrui. Volgens de campagne kan de thermostaat met deze trui op 17 graden staan en heb je het toch lekker warm. 

De trui is ontworpen door Carolien Evers van Bedtime for Bonzo. De trui wordt gebreid op naalden nr. 10 en is dus relatief snel klaar. Het patroon is beschikbaar in de maten S/M en L. Het patroon is hier te vinden. Het patroon is heel klimaatvriendelijk op 1 pagina gezet. Een wat beter leesbare versie is ook te downloaden door op deze link te klikken.

Ook voor mannen en kinderen

warme truiendagtruiOok aan de mannen en kinderen is gedacht. Voor kinderen is er een leuk patroon beschikbaar in de maten 110-122. De trui wordt geshowd door een meisje en het lijkt me ook eigenlijk geen model dat ook voor jongens geschikt is. Voor jongens zal je ergens anders wat vandaan moeten halen voor de warme truiendag. Het patroon voor de meisjestrui is hier te vinden. Deze trui is gebreid op breinaalden nr. 8. De herentrui is maar in 1 maat beschikbaar. Het is niet echt duidelijk welke maat. Het patroon is te downloaden via deze link.

Wil je meer weten over de trui, of andere acties die te maken hebben met de warme truiendag zelf? Kijk dan op de pagina www.warmetruiendag.nl. Natuurlijk is er ook aandacht voor op social media. Volg alle informatie over de warme truiendag op Twitter via @warmetruiendag of op Facebook. En je kan laten weten of je mee breit met de hashtag #ikbreimee.

Om eerlijk te zijn ga ik zelf deze trui niet breien voor 6 februari. Ik heb nog genoeg projecten liggen die nog afgemaakt moeten worden, waaronder een lekker warm vest. Die kan ik ook prima dragen op warme truiendag. Daarnaast ben ik rond die tijd uitgerekend van mijn tweede kindje, dus ik brei nu liever een lekker warm dekentje voor mijn kindje, dan nog een extra trui voor mezelf. Maar ik vind het wel een heel erg leuk patroon, dus ik heb hem wel opgeslagen in mijn verlanglijstje van dingen die ik nog wil breien. De warme truiendagtrui is dan wel ontworpen voor de warme truiendag van 2015. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik hem daarna niet meer mag breien en dragen.