Het Okra popje

Een leuk kraamkado

okra popje

Op de facebook breigroep waar ik lid van ben heb ik regelmatig dit poppetje langs zien komen. Het werd steeds het ‘Okra popje’ genoemd. Ik vind het een erg schattig poppetje en ik wilde het gaan maken voor een pasgeboren kindje in onze vriendengroep. 

Een google search op Okra popje bracht me bij het gratis patroon van dit poppetje. Okra is blijkbaar een Vlaamse organisatie die allerlei activiteiten organiseert voor 55-plussers. Niet echt de doelgroep waar ik onder val, maar dat maakt mij niet uit. Dit poppetje is een onderdeel van een actie voor een goed doel. Onderaan het patroon staat een adres waar je het heen kan sturen en zij zorgen dan dat het bij de Wereldmissiehulp terechtkomt. Leuk dus als je iets wilt breien voor een goed doel. Dat is voor mij op dit moment niet het geval, maar ik vind het gewoon een leuk breipatroon.

Als je het patroon download, dan lijkt het heel lang, maar er staat echt per toer omschreven wat je moet doen, dus uiteindelijk valt het wel mee. Eigenlijk is dat wel makkelijker dan wanneer er staat ‘in iedere vierde toer een steek minderen’. Hier staat het al per toer uitgeschreven en met een toerentellertje erbij werkt dat heel makkelijk. Bij het meerderen voor de armpjes wordt een techniek gebruikt die misschien niet bij iedereen bekend is. In dit youtube filmpje is te zien hoe het moet: https://youtu.be/q3C3Y9I6Kq4

Wil je dit Okra popje ook maken? Klik dan op deze link voor het gratis breipatroon.

6 gedachten over “Het Okra popje”

  1. Hallo Allemaal.
    Ik ben okra-poppetjes aan het breien maar er was wel een fout in het patroon bij het tweede beentje beginnen jullie met een nld 63 averecht dat is bij het eerste beentje nld. 64 alle even nld. zijn
    averechts. Wat ik ook wilde vragen of de poppetjes nog steeds kunnen worden opgestuurd. Groetjes Geja

    1. Goede opmerking over het beentje. Het was me ook al opgevallen. De eerste regel van het tweede beentje is niet genummerd. Dit had naald 63 moeten zijn en daarna is de nummering dus een naald versprongen. Ik weet niet of de poppetjes nog steeds opgestuurd kunnen worden. Ik ben zelf niet van de organisatie, ik verwijs alleen naar ze. Maar ik denk het wel.

  2. Graag zou ik het patroon van het okra poppetje willen hebben. Heb al diverse sites geprobeerd maar het patroon krijg ik niet.
    ik wil er eventueel wel voor betalen.
    Met vriendelijke groeten
    Diny van Dam

    1. Beste Diny,
      Helemaal onderaan het bericht staat ‘Klik op deze link voor het patroon.’ Dan opent er een pdf. Bij mij werkt de link, maar misschien in uw browser niet. Ik ga hem naar u mailen.
      Dominique

    1. Het is niet mijn eigen patroon, dus ik heb hier geen invloed op. Als ik zelf kijk heb ik niet het idee dat het patroon is aangepast. Als u andere dingen wilt opsturen kunt u het beste contact opnemen met de stichting zelf.

Reacties zijn gesloten.