Colsjaal met leuk patroon breien

colsjaal breien gratis breipatroonEen tijdje geleden vond ik dat ik eerst mijn voorraad breigaren eens op moest gaan maken voordat ik weer iets nieuws ga kopen. Ik had nog een paar bolletjes Royal van Zeeman en op de website van Drops vond ik een leuk patroon. Het resultaat is deze colsjaal.

Materiaal

2 bollen Royal van Zeeman (0,99 euro per bol)
Bamboe rondbreinaald 80 cm nr 4,5

Omschrijving

sjaal breien gratis breipatroonHet patroon van deze sjaal is een gratis patroon van Drops. Het is een set van deze colsjaal, een muts en wanten met de naam Winter Triangle. De stekenverhouding klopte niet bij mij, mijn proeflapje was veel kleiner, maar ik heb het patroon toch zonder aanpassingen gemaakt. Het resultaat is eigenlijk prima, ik kan hem mooi twee keer omslaan. De muts en de wanten heb ik maar niet gemaakt, want daarbij is de maat toch wat belangrijker. Op de bovenstaande foto is het patroon goed te zien. Op deze foto is de sjaal nog een keer dubbelgevouwen, waardoor hij wat kleiner lijkt dan hij is.  Het patroon is hier te vinden:  http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=7063&cid=7

Dit is mijn tweede colsjaal die ik heb gebreid en ik vind het heel erg leuk. Eerst probeerde ik rondbreinaalden te vermijden, maar nu vind ik het juist heel erg fijn werken. Ik denk dat ik in de toekomst nog wel meer colsjaals ga breien, ik heb de smaak nu lekker te pakken.